Bir ürünü hem imal eden için hem de satın alan için en
önemli şey aslında ilk görüntüyü beraberinde getiren ambalajdır. Bir paketleme
ne kadar ilgi çekici noktada ise satışı da o kadar kolay olacaktır. Çünkü
çoğunlukla tüketiciler içerikten daha çok ilk aşamada görüntüye bakarlar. Bu
genel davranışı bilen ve ona göre hareket eden üreticiler de paketleme
konusunda ellerinden gelenin en iyisini yapmaya çalışırlar. Bu noktada ambalaj
dediğimiz olgunun her anlamda tüketiciyi etkilediğini gördüğünden üreticiler büyük
bütçeleri bu konuya ayırırlar. Büyük bütçelerin konuşulduğu bu tip konularda
her zaman geniş bir sektörden bahsedilebilir. Bu sektörü ele aldığımızda bir
diğer taraftan da paketlemenin en önemli eklentisi olan etiketlemeyi den
unutmamak gerekiyor. Etiket ile kullanıcılar en önemli bilgileri ek olarak
paketlemeye ek olarak görebiliyorlar. Bu noktada da etiketlemenin de önemini
anlamış olacağız. Etiketleme olmadan hiçbir şeyin kolay olmayacağını da bilmek
gerekir. Bu noktada etiketin ne olduğunu ve ne işe yaradığını net bir biçimde
anlamış oluyoruz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder